True♥
Love


crunklayouts_x3

Tuesday, 12 July 2011

Aduhai kesiannya mak mentua aq,nak wat mcm mn dah ditakdirkan hidup mcm tu.Aq dah puas ajak dia tinggal dgn aq tapi dia tak sudi,jadi bila school holiday je memang aq bawa anak2 aq blik ke rumah dia.Terpancar keceriaan di wajahnya melayan kerenah anak2 aq.Aq pula rajin memasak,seronok tapi mak mentua aq tu seleranya dah tak seberapa,kasihan dia nak makan tapi tak ada selera.dia tinggal dengan abg ipar aq yang masih solo.
     paling lama balik ke rumah dia pun dalam 5 hari aje,tak boleh lama-lama.Bila time kami nak mula dia nangis sgt2,kasihannya aq tengok tapi nak wat mcm mn,aq ajak tinggal dgn aq dia tak nak,nak tinggal dengan dia pun tak leh sebab punca rezeki dah ada kat kg ku.Katanya kalau dia rindu sangat kat kami sekeluarga dia nangis puas2,katanya kalau mak ada sayap lama dah mak terbang pi kat hangpa. 
    Kadang2 bila keseorangan dok fikir,aq tua2 esok anak2 nak balik ziarah ke tak?anak2 nak tak tinggal bersama selepas berumahtangga?ada tak anak2 yang akan membaca ayat2 suci atas kubur selepas meninggal?bertuahnya ibubapa yang Allah Taala muliakan di hari tua mereka,kerana mereka ini ditakdirkan hidup bersama anak2 sehingga akhir hayat.Ya allah ya tuhanku engkau tempatkanlah aq di dalam golongan 2yang bertuah ini.

No comments:

Post a Comment